måndag 31 augusti 2015

En fantastisk kväll

Härom kvällen (lördag) var jag ute och roade mig. Det händer inte särskilt ofta. Var på kusinträff i Göteborg. Å vad roligt vi hade. Vi är tretton kusiner på min mammas sida och alla tretton var där, de flesta med respektive. Mike var dock hemma.
Vi hade väldigt trevligt. Mycket vin blev det och det är jag heller inte van vid, men jag satt ju ner hela tiden så det gick bra.
Vi åt och drack och pratade och pratade och pratade… och så hade en av kusinerna sammanställt litet släkthistoria som vi fick ta del av i form av ett bildpsel och berättande.
Många nyheter för mig. Historien gick tillbaka till mitten av 1700-talet någonting i Skaraborg. Vår ”gren” flyttade så småningom till Småland och Jönköping och vidare till Göteborg.

Festen hölls i en festlokal i huset där en av kusinerna bor.
Mitt som vi satt och hade trevligt kom en röst över högtalarsystemet och talade om att lokalen måste utrymmas inom tio minuter för sedan gick larmet på. Klockan var då omkring 12 på natten. Hoppsan vad bråttom det blev att samla ihop oss, säga hej och tack och komma ut på gatan. Litet rumphugget blev det.
När jag satt ute på gatan och väntade, i sällskap av tre av smålandskusinerna och en göteborgskusin, kom en ung man fram. Det visade sig vara min brors äldste son som var ute och promenerade med sin flickvän! Han bor i närheten, så det var kanske inte jättekonstigt att han kom förbi, men ändå. En extra bonus och fin avslutning på kvällen för min del.
Så kom då färdtjänsttaxin till slut, en kvart försenad. Det tog en dryg timma att komma hem från Kusttorget i Göteborg till Hindås. Efter litet detours. Men det var en helt fantastisk kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar