lördag 3 oktober 2015

Det är mycket nu...

Idag fyller min bästaste vän och syster 70 år. Vi var varit vänner i över 65 år! Jag kan skatta mig lycklig att ha en sådan vän. Hoppas hon får/har haft en fantastisk dag.



Övre bilden: Våffelservering utanför Gyllene Hinden.
Undre bilden: Hamburgare serveras utanför stationshuset.


Det har varit mycket på gång i Hindås idag. Gyllene Hinden sålde våfflor till förmån för Världens barn. Där åt vi frukost.
Sedan rullade vi ner till stationen och kollade in när de hurtiga människorna, som sprungit från Skatås till Hindås (eller från Härryda till Hindås), sprang i mål utanför vårdcentralen. Där satt vi ett par timmar och kollade på alla duktiga löpare. En hindåsson kom in på tredje plats. Förra året vann han loppet. Men. Man kan ju inte vinna jämt. Tror att han var hyfsat nöjd ändå. Han hade sprungit på litet drygt tre timmar. Vinnaren sprang på 2.40 någonting tror jag. 42 km. Över stock och sten. Hejåhå vad duktiga de är!
Trodde att jag eventuellt skulle få se en av mina systersöner springa i mål, men jag vet inte säkert att han sprang. Han sprang Berlin marathon förra helgen så han kanske kände sig litet mör fortfarande.
Sedan blev det hamburgerlunch utanför stationshuset.
(Veckans nyttigaste diet idag, våfflor och hamburgare!)

Cirka 240 personer sprang Skogsmaran. Nästan dubbelt så många som förra året. Det var väl något tiotal kvar i spåret när vi gav upp och rullade hemåt. Då var vi rätt så kalla om fötterna. Sandaler var inte precis det ultimata att ha på fötterna. Det är faktiskt höst nu ju.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar