måndag 12 oktober 2015

Installerad

Gick upp kvart i sju i morse för att ringa sjukresekontoret. Blev nekad att beställa resa igår när jag ringde. Man kunde inte åka sjukresa till den adressen (Treklöverhemmt i Ljungskile) enligt tjejen jag talade med. Hon sade också att sjukresekontoret öppnade klockan sju. Det stämde inte heller. De öppnade inte förrän klockan åtta. Jag var tvungen att ringa dit och fråga om jag fick åka sjukresa. Trots att det stod klart och tydligt i mina papper, som jag fått från Ljungskile, att jag fick åka sjukresa.
Människan på sjukresekontoret blev alldeles förtvivlad när jag berättade vad som hänt. Hon skulle fixa det. Tio minuter senare ringde en tjej och skulle boka resa åt mig. Klockan nio skulle de hämta mig. Det var då jag egenligen skulle vara i Ljungskile!
Ungefär kvart över nio kom bilen.
Jag slumrade nästan hela vägen och var framme strax före halv elva, så det funkade bra.
Fick träffa sjuksköterskan nästan med en gång och sedan fick jag litet kaffe innan det var dags att träffa sjukgymnast och arbetsterapeut.

Halv ett var det lunch och nu har jag precis fått igång mitt mobila


bredband, så att jag kan hålla mig uppdaterad på Facebook och sådana viktigheter.
Senare i eftermiddag blir det information om olika fritidsaktiviteter som man kan delta i. Det finns säkert boccia, som jag inte tänker vara med på!
Jag har också hunnit packa upp min fullproppade resväska samt ryggsäck och en plastkasse. Mycket prylar är det…
Nu är jag installerad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar