tisdag 13 oktober 2015

Helt OK första dag

Sov som en stock i natt, även om jag var uppe och kissade några gånger. Vaknade 20 i 8. Då brukar jag slumra sött när jag är hemma.
Frukost och sedan morgongympa (sittgympa). Det kändes riktigt bra. Kroppen blev väl litet överraskad, men det är smällar den får ta.
Sedan blev det träning med handgruppen för att öva upp motoriken i händerna. Fikapaus. Fast kaffeapparaten strejkade och jag hade inte lust att åka upp till matsalen så jag struntade i kaffet.
Dags för individuell träning med sjukgymnasten. Det blev några vändor i barren. På tid. Jag gick inte så fort kan man väl säga. Men jag gick! Därefter var det övningar på britsen. Vänsterhöften vill inte vara med och leka, annars funkade det hyfsat.
Lunchen var, som vanligt, god. Vegetarisk variant på köttfärsröra med paprika och ris.
Liten vilopaus innan det var dags för konidtionsträning för ryggmärgsskadade. Vi är två av den sorten här. En ung kille och jag. Träningen var skitkul. Framförallt boxningen.
Vi tränade på tre olika stationer: Hantlar, armcykel och boxning. Började i långsam takt, ökade på litet för att sedan maxa och till slut avsluta i långsamt tempo för att varva ner.

Boxningen var häftigast. Får nog köpa ett par boxhandskar när jag kommer hem! Bra för flåset kände jag.



Tog mig en liten sväng utomhus i det vackra höstvädret. Glodde litet på den underbara utsikten över havet och fotade litet grand.
Nu är träningen över för dagen och snart är det middag.

I morgon blir det, bland annat, rullstolsträning.

En helt OK första dag på min rehab.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar