fredag 3 juni 2016

Den tredje juni - och självklart skiner solen...

Den tredje juni. Solen skiner från en klarblå himmel. Vindstilla och mycket fågelkvitter. Precis som den tredje juni 1982, då sonen föddes. Och som i stort sett varje tredje juni sedan dess. Det är inte många födelsedagar som han inte haft kalasväder.
Han föddes på Mölndals sjukhus, ett par dagar efter Annandag Pingst. Jag skrevs in för planerat kejsarsnitt den andre juni och den tredje juni föddes underverket.
Jag var sövd och fick vänta många, långa timmar innan jag äntligen fick se honom.
Kejsarsnitt blev det för att jag under graviditeten haft ett antal stora epilepsianfall, delvis på grund av graviditeten delvis på grund av ärrbildning i hjärnan efter en tumöroperation.

Mike firar James födelsedag med att åka till vårdcentralen (för ovanlighetens skull). Vad skulle sjukvården göra utan Mike? Bli sysslolösa.
Häromdagen när han var ute med sin rullstol och körde fastnade han med foten i marken (han använder ben och fötter och sprakar sig fram) och knät böjde sig mer än vad som egentligen är möjligt med den knäprotes han har. Sedan dess har han haft ont. Han vet hur han ska roa sig den mannen! Nu var han orolig att knäprotesen kanske skadats.
Läkaren på vårdcentralen skickade honom vidare till Röntgen på Mölndal, så där är han väl nu. Om inga fel upptäcks på röntgen får han åka hem igen. Har det inte blivit bättre om en vecka blir det remiss till ortoped. Hejåhå.

Idag tar lillebrors yngste son studenten. Tyvärr kan jag inte vara med eftersom James jobbar och inte kan köra mig. Litet tråkigt men inte mycket att göra åt.




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar