söndag 7 juni 2015

En rullstol för mycket

Idag gick Mike och jag ut till bilen för att se om han kunde få in sin rullstol i baksätet. Eftersom vi ska åka till Mölndals sjukhus på tisdag och onsdag ville vi kolla om det skulle funka att vi tar vår egen bil. Min rullstol tar ju upp hela bagaget så hans måste ligga i baksätet. Vi antog att det skulle vara lättast att få in den i baksätet eftersom den är hopfällbar. Inte ens med hjulen av gick det särskilt lätt att få in den i baksätet. Till slut lyckades Mike knöka in den, men då var han helt slut och hade jätteont i ryggen.
Och så skulle den ju ut också. Det var lika jobbigt det. Innan han fått ut rullstolen igen och vi lyckats få på hjulen, så han kunde sätta sig, var vi båda rätt uppgivna.
Det får bli Färdtjänst och Sjukresa på tisdag och onsdag. Skit också vad knöligt allting blir. Vi får åka i varsin bil eftersom vi bara får in en rullstol i taxin. Och Mike åker Sjukresa och jag får åka Färdtjänst eftersom jag inte ska på sjukbesök själv. Snacka om komplicerat. Hoppas vi kommer till Mölndal något så när samtidigt i alla fall.
Förut, när Mike klarade sig hyfsat med rullatorn, gick det ganska smidigt att ta vår egen bil. Då lade han min rullstol i bagaget och rullatorn i baksätet. Inte lika lätt med två rullstolar. Det är en rullstol för mycket.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar