onsdag 10 juni 2015

Mental blockering

Varit med Mike på Mölndal idag. Det blev vi inte mycket klokare av varken han eller jag. Nu har han inte längre haft några tia-attacker, som de påstod i januari och april. Nu beror det på mental blockering (Den inbillade sjuke, typ...) Han framkallar attackerna själv när han blir stressad, enligt doktorn. Hm. Konstigt att detta aldrig inträffat före 2011 när han var inne allra första gången på Mölndal. Det sade jag också till doktorn, men varför det var så hade hon ingen förklaring på. Hon hade inga förklaringar på någonting egentligen. Alla hans prover var bra. Kolesterolet låg på 2,7, vilket är superbra.
Kunde inte låta bli att fråga varför han ska äta de stattiner (mot höga blodfetter) som hon skrivit ut till honom, om han inte haft några proppar och kolesterolet ligger så bra.
”Mycket bra fråga”, svarade hon. ”Jag tycker nog inte han behöver äta den medicinen längre.”
Jag frågade också om det fanns någon alternativ behandling, akupunktur eller massage. Akupunktur trodde hon inte att man gjorde på patienter som äter waran (blodförtunnande) men massage är säkert jättebra.

Vi förklarade också att ortopedläkaren inte vill operera hans knä om han inte får veta varför Mike är försvagad i vänster kroppshalva.
Enda svaret på det var att ortopedläkaren får höra av sig till medicinavdelningen.
Fast det lär väl inte hjälpa för ingen vet ju vad allt detta beror på. Förutom den nya teorin då att det beror på mental blockering.
Vad JAG undrar är vem som har en mental blockering!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar