tisdag 15 maj 2018

Tioårsjubileum...

Idag är det exakt tio år sedan jag vaknade upp på morgonen på Sahlgrenska efter en drygt fem timmar lång operation under natten. De fixade diskbråcket i nacken som trängt in mot ryggmärgen och gjort mig i stort sett förlamad från bröstkorgen och ner.
Det känns helt rätt att "fira detta jubileum" på Rehabcenter Treklöverhemmet i Ljungskile. Med att gå 38 meter med betastöd!
Tacksam att jag har blivit så mycket bättre än jag var när jag kom in akut med ambulans till Sahlgrenska natten till den 12 maj.

På hösten 2008 var jag på Treklöverhemmet för första gången och livet började återvända. Fantastisk rehab. Och den har inte precis blivit sämre under de här tio åren. Fortfarande lika bra som då.

I dag har vi kört rätt hårt. Det som tog musten ur mig mest var inte armcykling eller att gå med betastöd utan att sitta ute i gassande sol och spela boccia...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar