fredag 2 december 2011

På äventyr med GPS:en...




I onsdags körde James och jag Mike till Spenshult. Han ska vara där på rehab i tre veckor. Stort fint ställe. När vi körde hem hade James ställt in GPS:en på kortaste vägen. Det var det kanske. Men sicken sketväg. Ibland var det nästan som off-road-driving. Rena rama skosvägarna bara. Ett äventyr som heter duga. Men fram kom vi, fast knappast snabbare än vägen vi körde dit. I Kållered stannade vi på Ikea och käkade julbord bland alla pensionärerna. Matmässigt var det helt OK även om ljudnivån och miljön påminde mer om bamba, som James uttryckte saken. Vi passade också på att titta till pappa, som ligger på kyrkogården i Kållered, med utsikt över bostadsområdet där Dag och Jennie och barnen bor. Så Gregor har barnbarn och barnbarnsbarn nära inpå sig. Trevligt.
I går jobbade jag i Hindås. James körde mig upp vid 8-tiden på morgonen och jag skulle åka Färdtjänst hem halv tre. Var litet nervös att strömmen skulle gå. När strömmen är borta funkar inte dörrdosan och då tar jag mig inte in hemma. Det blåste och regnade som bara den. Men bilen kom i tid, strömmen fungerade och jag tog mig in hemma utan problem.
I dag har jag varit på Landvetter vårdcentral på hörselkontroll. Det låter som om man var fem år gammal! James körde mig dit. Färdtjänst hem. Och en ilsken kvinnlig taxichaufför. Hon skällde på mig för att jag klagat hos Färdtjänst en gång när hon kom för att hämta mig och hon inte körde in på gården för att däcken tog emot kantstenarna! Hon hade fått klagomål den gången – och det var så klart mitt fel!!! En del chaufförer är hur fräcka som helst. Tror de att man ska ta vilken skit som helst – utan att klaga??? Då känner de inte mitt ”nya jag” – Bumsi the Terrible!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar