Idag har Mike åkt till Sahlgrenska för att kolla upp sin struma som förmodligen kommer att behöva opereras. Alltid är det något!
Har haft ett ”trevligt” samtal med Telia, som vi gjorde slut med i december. Man blir litet trött på Telias sätt att sko sig.Vår nya teleoperatör meddelade Telia den 27 december att de skulle ta över oss som kund. 10 januari i år skedde övertagandet. Men Telia vill så klart ha betalt till och med sista mars för abonnemanget. Det finns uppsägningstider på bredband och digital-tv också. Jag vet. Men där kan man utnyttja servicen tills uppsägningstiden är slut. Här har en annan operatör tagit över från 10 januari och Telia har ingen koppling (!) till vår fasta telefoni alls – men betalt ska de ha! Vi får betala dubbel avgift för abonnemang i tre månader. Schysst.
Inte klokt att det får vara så. Ta betalt för något som inte levereras. Tänk om alla företag gjorde så. Det skulle nog inte accepteras, men Telia/Felia gör som de vill.
Det tog två timmar (!) för Mike att åka sjukresa hem från Sahlgrenska till Hindås. Dessutom fick han vänta nästan två timmar när han ringde och beställde för att de inte hade några bussar. Bra jobbat Västtrafik! Han åkte hemifrån tio i elva på förmiddagen och kom hem halv sex. För ett sjukhusbesök som tog sammanlagt 50 minuter! Tur att han är en tålmodig man.
En käck Google-annons om bredband, tv och telefoni hos Telia hade smugit sig in på min blogg. Något malplacerad med tanke på min text!
SvaraRadera